Alla inlägg under november 2009

Av Camilla - 25 november 2009 12:13

Känner jag mig, det kommer efteråt kanske, tänkte eftersom jag höll på med så mycket igår trots att jag inte är riktigt frisk ännu, fortfarande små förkyld, kanske bäst att bara ta det lugnt, det har jag gjort hittills idag, varit ute på en promenad sedan har jag bara slöat i soffan.


Jag sitter ändå och funderar på om jag ska åka ner på kyrkis en sväng iaf, men det brukar ju inte vara nå folk, jag får se hur jag gör.



Av Camilla - 24 november 2009 18:58

Jag har bakat lussebullar och Krister har bakat scones nu efter middagen :-) Vi är så husliga :-)


Vincent har kravlat runt på golvet under tiden, han har varit så snäll trots att han inte sov något på eftermiddagen, han brukar ju alltid sova mellan 2 och 4 ca, men inte idag, nu sover han iaf, han somnade direkt när han la ner huvudet på kudden, han åt nästan ingen välling ikväll heller, det har han inte gjort på flera kvällar, bara ätit runt 60 ml, han brukar äta 220 i vanliga fall, men man kan ju inte tvinga han, han blir bara arg och tar bort huvudet från flaskan, tror att det har med förkylningen att göra.

Av Camilla - 24 november 2009 11:18

Har dammsugit, torkat golv samt städat toan, det var välbehövligt, har inte orkat göra nåt när jag varit så förkyld, att bero på det så har Krister blivit förkyld nu, ont i halsen och snuva =(


Inatt sov Vincent mycket bättre, han vaknade 2 ggr och kunde inte somna om själv, han ville alltså ha tutten, när han vaknade imorse efter 6 så fick han välling, trodde han skulle somna om, men tji fick jag, vi klev upp vid 6.30, men det är skönt att gå upp tidigt ibland.


Han är inte alls lika snorig längre iaf, skönt.


Igår sorterade jag alla bebiskläder, märke och bar ut i förrådet, det blev inte mycket kläder kvar i Vincents byrå, nu måste det inhandlas nytt, jag trodde att han hade mer kläder, men det luras när jag inte har rensat ur ;P


När jag ändå var igång så rensade jag förrådet samt testade ljusstakarna, alla utom en fungerade, blir att inhandla lampor.


Krister tog och rensade sina kläder samt köksskåpet, jag rensade även bland dukar, gardiner och sängkläder, kastade sånt som man aldrig använder, det känns skönt efteråt, befriande på nåt vis :-)


Nu ska jag ta och äta lunch innan Vincent vaknar, skönt att äta i lugn och ro, ha en trevlig dag.

Av Camilla - 23 november 2009 09:52

Vincent somnade i vagnen nu när vi var ute på morgonprommisen, det brukar han aldrig göra nu när han sitter upp, men idag gjorde han det, så det märks på honom att han inte är pigg, när vi kom hem tog jag av overallen och lade honom i sängen, nu ligger han och snarkar så gott, sötnosen där.


Jag är också jätteförkyld, men jag tror att det är bättre idag iaf, tyvärr så har det inte blivit så mkt sammanhängande sömn inatt eftersom Vincent vaknade hela tiden hosta och snora, stackaren, man vet ju själv hur det är, hoppas att jag blir pigg snart iaf, det blir ju mycket jobbigare att ta hand om en liten sjukling när man inte är piggelin själv.


Krister sa att han hade ont i halsen och var snorig nu när jag pratade med honom, så snart kan vi alla 3 snora ikapp ;p tur att vi är sjuka väldigt sällan.


Förresten så blev hallongrottorna som Krister bakade helt perfekta, så där möra som de ska vara, lossna lätt ur papperet också, inte som de jag gjorde.... haha



Av Camilla - 22 november 2009 19:00

Vincent somnade så fort han kom ner i sängen, han höll tom på att somna i famnen, det brukar han inte göra så han var nog väldigt trött, jobbigt att vara förkyld, stackars liten! Hoppas han får sova bra inatt nu, han har fått alvedon och näsdroppar.

Av Camilla - 22 november 2009 16:58

Imorse klev Krister upp med Vincent, han vaknade vid 7.15 ca, sedan låg vi i sängen allihopa, tom Vincent somnade om en liten stund, strax efter 8 gick Krister och Vincent ner, jag låg en timme till då jag var så trött, har sovit så dåligt inatt, täppt i näsan och snorig, sedan har Vincent vaknat så många ggr, även om jag inte behöver gå dit varje gång så hör jag honom, han har också sovit ganska dåligt, han hade jättesvårt att komma till ro igår kväll också, först somnade han men sedan vaknade han och bara grinade, han somnade om efter att Krister suttit med honom i knä ett tag, sedan gick det bra att lägga han igen, han har också blivit förkyld stackaren, men ingen feber eller så, bara snorig. Hoppas att vi får sova bättre inatt.


Igår bakade jag förresten rulltårta med hallongrädde och turkisk peppar, det var inte dumt.


Ja iaf, när jag kom ner imorse så hade Krister bakat en sockerkaka, han ville prova, så han hade gjort en sockerkaka med apelsin, det var gott, trots att mina smaklökar är på semester för tillfället =(


Idag har vi bara tagit det lugnt, tagit en prommis, skönt med lite luft när man är förkyld,  Krister har bakat hallongrottor för en stund sedan, jag sa att jag inte kan baka dem, sist tex så gick det inte att få ur dem ur papperet, vi får se om han lyckats bättre :p


Jag hoppas på att Vincent vill sova tidigt ikväll så att han inte blir mer förkyld, samt så att man själv kan bara vila och kurera sig.




Ha en trevlig kväll





Av Camilla - 21 november 2009 10:14

Konstig rubrik kanske, men jag har hoppats på att en förkylning ska bryta ut så kanske jag slutar snora efter det, har ont i halsen och är täppt i näsan, men det känns bättre idag iaf =) Har inte haft någon astma på natten iaf, skönt.


Jag ska nog bara ta det lugnt idag, Krister ska nog åka iväg och träffa Högge idag, jag stannar hemma och tar det lugnt som det känns nu iaf.


Förresten så träffade jag på Madde när vi var på väg hem från Långsele igår kväll, jag frågade om hon visste hur det var med Annie, det bra sa hon, de hade köpt villa och volvo, jag fick hennes nummer så jag skickade ett sms förut, får se om jag får nåt svar, vore roligt att höras.





Av Camilla - 20 november 2009 08:18

Haha vad många rubriker det blev idag, ja iaf så kom Krister hem vid halv 12 igår, då gav han upp jobbet, han hade ont i kroppen och feber, det var nog biverkningar efter vaccinationen, men efter massa sova igår på dagen så kände han sig mycket piggare, idag så jobbar han igen.


Annars igår så fick jag besök av Jenny och Hugo, det var roligt att ses, gud vilken fart det är på Hugo jämfört med Vincent, tänk vad olika de är.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards