Alla inlägg under november 2009

Av Camilla - 6 november 2009 12:07

Jajamän det är idag det, stora killen, världens goaste och gladaste unge, vi älskar dig så.


Imorse sov han till 5 över 7, dvs han åt inte vid 5-6 tiden, det har han inte gjort den här veckan, han har ätit senare och senare och idag åt han inget förrän vi hade klivit upp, då blev det en vällingflaska, jag satt och kika på nyhetsmorgon medan han låg i min famn och åt, det var riktigt mysigt.

Av Camilla - 6 november 2009 12:01

Igår var jag, Vincent, mamma och Jörgen i Ramsele, de åkte med mig från Österforse, roligare med sällskap i bilen :-)


När vi kom fram så packades Vincent in i overallen och ner i vagnen, Tina var inte hemma ännu utan var på Ica och städade, så vi tog en repa på byn, alltid skoj att kika runt, man träffar alltid på nån man känner.


När Tina kom hem så fikade vi och surra en massa, sedan klädde vi på oss och gick ut igen, Nattis och Nico hängde med också, Tina stannade hemma och vilade, vi handlade för att göra kantarellsoppa, den blev riktigt god, men mäktig, jag orkade inte min portion, till den åt vi små brödsnittar och i soppan hade vi egengjorda krutonger.


Efter middagen och kaffe bar det iväg hemåt, Krister var i Långsele så jag och Vincent åkte dit, kom hem runt 20 ca, bytte till pyjamas på Vincent, gav han välling, sedan somnade han som en stock.

Av Camilla - 4 november 2009 18:13

Helt underbart känns det, älskar dig så mycket, puss!


Vi har ätit en go middag, jag lagade rostbiff i ugnen, till det gjorde jag pasta med kantarellsås och vit tryffel, pastan och såsen rördes sedan ihop med stekta kantareller och schalottenlök, mums!


Till efterrätt blev det äpplen i ugnen, fyllda med mandelmassa och utanpå dem ett täcke av smördeg, till det åt vi vaniljglass.


Annars idag har jag varit på stan, var tvungen att gå på apoteket en sväng och hämta ny bricanyl, vill ju inte gärna stå utan, sedan fixade jag en present till Lova som har fyllt 1 år.


Efter det var jag hem, käka lunch och gav Vincent lunch, sedan bar det av till kyrkis, där var jag, Ulrika, Lisa och Jenny, alltid roligt att träffas och surra.


Sedan bar det av hem, lade Vincent, han somnade direkt, han sov hela tiden medan jag lagade mat, Krister fick till slut gå och väcka honom, då var kl 20 över 4, tänkte att han lär somna så sent ikväll om han får sova längre.



Av Camilla - 3 november 2009 14:38

Vi har fikat och surrat en massa, bjuder på bilder på Vincent och Natalie, de är så söta tillsammans.


 

Sötnosar

 

Poserar

  

Ser ni vad Vincent är lång och stor jämfört med Natalie.



Av Camilla - 3 november 2009 09:08

Har jag haft i 3 nätter nu, inga problem att somna, men jag har varit vaken så många ggr, bara vrider och vänder på mig, konstigt att jag inte var mer trött imorse när Vincent ville ha välling kl 6, han har ätit runt den tiden i flera morgnar nu, kanske han till slut sover hela tiden till 7.30 innan han behöver äta, man vet aldrig.


Igår natt drömde jag mardrömmar om mitt ex, drömde att han gick omkring och pratade om sig själv i tredje persson, tex X(vill inte skriva ut namnet) vill ha godis, åkte jag då inte och köpte godis så kunde han bli skitsur, han hade mycket konstiga tendenser den människan, usch jag ryser när jag tänker på vissa saker.


Inatt däremot drömde jag om att jag och Therese var ute och reste, hon hade Rasmus med sig och han var liten, vi skulle åka tunnelbana, allt var så där konstigt som det kan vara i drömmar, när vi satt i kupén så trodde jag att jag tappat min väska, Therese undrade om det var den här väskan och tog fram en likadan som jag hade, men när jag öppnade den så innehöll den bara en massa godis, jag hittade sedan min väska under sätet, haha jag drömmer så mycket konstigt ibland att Krister börjar tro att jag är riktigt knäpp :p





Av Camilla - 3 november 2009 09:04

Som jag kallar det för är det idag, dvs riktigt grått och regnet hänger i luften, jag hoppar över morgonpromenaden idag, går nog en sväng senare istället, var ut med Eddie en snabbis så att han fick göra sina behov, jag känner mig inte riktigt kry heller, blir andfådd av ingenting + att jag är lite snorig, så idag ska jag försöka att ta det lugnt, jag håller alltid på att göra en massa saker annars, vi får se hur det går, rätt vad det är så har jag något nytt projekt på g.



Av Camilla - 2 november 2009 20:39

Vincent fick lägga sig vid halv 8 istället för vid halv 7 eller 7 som han gjort hela tiden innan, han somnade direkt, om det beror på att han varit vaken så länge eller om halv 8 passade bättre vet jag inte, det återstår att se imorgon.


Nu ska jag kika vidare på Ullared, rätt skoj att kika, särskilt med de skojiga tanterna som är med ikväll :-)

Av Camilla - 2 november 2009 17:19

Jag slog igång min bärbara dator för länge länge sedan, tänkte att jag skulle kika en sväng, men det har inte blivit av förrän nu... haha


Jag har dammsugit medan Vincent sov på förmiddagen, varit ute på promenad, sedan var det dags för Vincent att käka lunch, efter det åkte jag till stan, handlade go mat tills på onsdag då vi firar 3 år tillsammans, tänk vad tiden går fort, 3 underbara år, älskar dig så Krister, du är underbar.


Vincent grinade så mycket när vi åkte hem, han somnade bara en liten stund i bilen, sedan har jag hållit på i 40 minuter(!!!!) och försökt att få honom att sova, men han bara grina, tog upp och tröstade honom så klart, lade ner honom, tyst en liten stund sedan började han om, vet inte riktigt varför han har så svårt att komma till ro, men det går väl över så småningom, hoppas jag, vi är ju så himla bortskämda med att han alltid varit så lätt att lägga, iof när han somnar till en kort stund så där så brukar det vara jättesvårt att få honom att sova, så nu är han vaken, hoppas att han tänker hålla sig lugn och snäll tills han får lägga sig för natten ;-)



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards