Alla inlägg den 14 september 2009

Av Camilla - 14 september 2009 11:34

Jag har glömt att berätta vad jag fick för svar på min bäckenmätning som jag gjorde, jag skriver nedanför vad som stod i brevet, lite skumt en del saker, vad menar han tex med att detta är ingen absolut sanning?


Hejsan Camilla!

 

Röntgen utföll faktiskt så att du har en så kallad bäckenträngsel. Detta är ingen absolut sanning, utan när/om Du blir gravid igen vill jag gärna diskutera med Dig hur man kan se på en eventuell förlossning. Ett alternativ till att primärt göra ett planerat kejsarsnitt är ju faktiskt att man försöker få igång förlossningen lite tidigare, innan barnet har hunnit bli för stort. Detta skall vi naturligtvis inte bestämma här och nu, utan jag vill gärna föra den diskussionen då. Om du inte bor kvar får man föra diskussionen med vederbörande obstetriker.

 

PS Att det ser ut så här med Dina bäckenmått behöver egentligen inte betyda att det var därför Din förlossning stannade av, men kan naturligtvis ha bidragit till det. DS


Så stod det alltså i det brev som jag fick av överläkaren, det känns iaf skönt att veta hur det ligger till, vi får se hur det blir nästa gång, men det känns som att jag inte skulle våga prova igen utan skulle hellre vilja ha ett planerat snitt, Vincent var ju inte en jättebebis när han föddes, han vägde 3730 gram.

Av Camilla - 14 september 2009 11:26

Så mycket har försvunnit sedan jag började om att räkna kalorier, jag har inte gått ner så mycket i vikt ännu, har ju trots allt ätit en hel del gott i helgen, så det var ju bra att jag mätte från början eftersom det inte är alltid man går ner kanske men måtten minskar iaf. Det känns väldigt bra och motiverar mig naturligtvis att fortsätta =)


Annars idag så känner jag att jag börjar bli förkyld, det är ju mindre roligt, men nån gång måste ju även jag bli det :p är ju sällan sjuk, funderade igår på om jag skulle åka på biblioteket idag, har inte varit på ett bibliotek sedan jag gick i skolan, ska kika efter nån bra bok om hur man gör egen barnmat samt lite böcker om scrapbooking om det finns, men jag känner mer för att ta det lugnt hemma idag, har inte så mycket ork att åka iväg, kanske imorgon.


Nu ska jag läsa lite bloggar, sedan blir det ligga på soffan tror jag, har ju varit ute på dagens prommis, dvs den jag lovat mig själv att jag måste gå varje dag.







Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards