Alla inlägg under november 2010

Av Camilla - 2 november 2010 12:57

Har jag varit idag, allt såg bara bra ut, blodsocker 6, Blodtryck 125/80, SF mått 33 cm, det var samma som förra gången. Bebisens hjärta slog med 138 slag per minut.


Hon kände även hur bebisen låg, den ligger högt upp ovanför bäckenet, huvudet är alltså helt rörligt, Vincent fixerade sig aldrig, troligen pga att mitt bäcken är lite trångt, det är min teori iaf.


Att bero på läkare så undrade jag om läkaren hade skrivit något i journalen om att jag kontaktat dem för ett tag sedan, han hade skrivit en kommentar som varken jag eller BM förstod, det enda vi förstod var att han skrev att vi kanske kan lura igång förlossningen tidigare, men att snittdatumet kvarstår. Han verkar fortfarande inte ha förstått att jag inte tänker ändra mig, jag bad BM notera i journalen också att jag INTE vill ha någon igångsättning, ska det vara så svårt att förstå, iaf stod det att han skickat brev till mig, men jag har inte fått det ännu, kanske kommer idag, posten kommer inte förrän vid 15-tiden ca numera, dåligt, förut kom den runt 12-tiden, snart får man väl hämta posten själv på postkontoret ;-)



Av Camilla - 2 november 2010 10:55

Älskar er så mycket, puss!


  

Av Camilla - 2 november 2010 10:36

Vincent har börjat ställa om sig till vintertid nu tror jag, han vaknade vid 7.20 imorse, det är ju bra.


När vi klivit upp så hände det mindre bra saker, jag stod i badrummet och skulle sminka mig, vände mig bort från spegeln och nös, ja vad händer då, jo ena dörren till badrumsskåpet åker i golvet, suck, bara att ta fram sopen, som tur är blev det inte så mycket glas och ingen fick den i huvudet, andra incidenten med detta skåp för min del nu, sist rasade ju en hylla så att parfymflaskorna ramlade ner och spräckte tvättstället, nu blir det inget skåp där, ska köpa en spegel istället och en hylla som kan sitta på väggen bredvid toan där vi kan ha parfym, smink och sånt.


Efter det när jag stod och sminkade mig i lugn och ro så hörde jag att Vincent stod och grejade med något, jaja tänkte jag han har hämtat ljuslyktorna på vardagsrumsbordet, tju fick jag när jag gick och kika, gissa vad han gjorde... jo han stod och hällde ut salt och peppar över köksbordet och ner på golvet samt massor på stolen... lilla busunge där, var bara att dra fram dammsugaren och ta bort det värsta.


Jo vi hann i tid till dagis faktiskt trots dessa incidenter, jag skippade frukosten så att det skulle gå snabbare.


Gick ut med Eddie när jag kom hem, sedan dammsuga och plocka undan här hemma, efter det blev det frukost i lugn och ro. Nu ska jag strax åka till barnmorskan.


Jag har ju förresten påkekat mitt sena snitt till läkaren, dvs jag har sagt att jag vill ha det en vecka innan, men inte har han hört av sig än, jaja bara att vänta.



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards