Alla inlägg under maj 2011

Av Camilla - 9 maj 2011 10:04

Hoppas att det fortsätter nu, han sov faktiskt fyra hela nätter innan han blev förkyld, nu kanske det har vänt igen.


Han vaknade vid 05.30, åt en flaska välling, sedan lade jag honom igen, han pratade på ett tag, sedan somnade han om till åtta tiden.


Vi tog en promenad ner till dagis idag, så härligt väder ute.


Jag måste komma ihåg att ringa ner på dagis, glömde säga till att Vincent får sova max en timme, igår fick han sova två, då kunde han inte somna på kvällen, han bara pratade, lekte och grejade,till slut fick han komma ner och fika, sedan somnade han runt nio tiden.



Av Camilla - 8 maj 2011 19:25

Har vi varit idag, det har varit helt underbart väder, vi har lekt en massa med Vincent, grillat med svärmor och svärfar, träffat en massa grannar osv, inte fel.


Nu har Vincent lagt sig, han ser jättetrött ut, men ligger och ropar att jag ska torka näsan, hämta vatten osv.... hoppas att han somnar snart, annars får vi nog ta och se över sovningen på dagen, dvs han kanske inte behöver sova så länge på dagen.


Nu väntar jag på att Krister ska komma hem och hålla mig sällskap, han är ute och fiskar med sin morfar och några fler, hoppas att de får en massa fisk.

Av Camilla - 7 maj 2011 09:07

Var Alexander vaken, han låg och pratade på en massa, han somnade om en liten stund men runt 6 -tiden var dte bara att kliva upp, då var Vincent vaken också, herregud vad tidigt på en lördag, det räcker väl att de vaknar runt 7 iaf, eller?


Jaja Krister hade jättebra humör imorse, inte... haha han som brukar klaga på mig, men nu var det inte jag :p


Idag får vi se vad som händer, kanske åka in till stan och kika, vi får se =)



Av Camilla - 7 maj 2011 09:00

Jag har tappat 0,6 kg sedan förra lördagen, midjemåttet har minskat med 2 cm också :-)


Igår kväll tog jag en liten joggingrunda på kvällen, jätteskönt var det, det enda som störde var att rethostan gjorde sig påmind när jag ansträngde mig, hoppas att den är borta idag, vet inte om jag ska jogga idag, jag vill gärna men det sägs ju att en dags vila emellan joggingturerna är det bästa, jag kommer så klart inte att ligga på soffan utan minst en rask långpromenad blir det.

Av Camilla - 6 maj 2011 19:12

Som Vincent säger om sin morfar, han har varit här och hälsat på oss idag, först var vi här hemma, lekte med Vincent, käkade lunch och drack kaffe, sedan åkte vi in till stan och kikade, först på gallerian, tog en fika där också, sedan åkte vi på kläd dax, fyndade ett par jeans, jättesnygga, tack pappsen :-)





Av Camilla - 6 maj 2011 06:33

Eller barnen iaf, jag vet inte om jag känner mig så vaken, Alexander vaknade 05.30, han har varit orolig hela natten, inte grinat, men vänt och vridit sig, pratat, ätit, smågnällt osv, är nog förkylningen som gör det, Vincent har sovit men han vaknade också tidigt och ville torka näsan, han verkar dock rätt pigg förutom att han snorar och hostar lite, men det hör väl till när de går på dagis, då är de snoriga mest hela tiden.


Just nu längtar jag bara efter att få sova en hel natt, det är så jobbigt att bli störd hela tiden när man sover, det är inte alltid roligt med småbarn, inte när de håller en vaken på natten.

Av Camilla - 5 maj 2011 19:01

Har det varit idag, vi har varit på MM, sedan på Stures, där fick Vincent ett utbrott och bara skrek, det blev bra när det kom mat i magen, han är osm sin pappa, dvs får ett jäkla humör då han är hungrig ;-)


Efter det åkte vi och kikade på kläd dax och fresks, där köpte jag en ny pensel och målartvätt, sist åkte vi på ica, mamma och Jörgen passade småttingarna medan jag gick in och handlade.


Vi åkte hem hit och tog en kaffe innan mamma och Jörgen åkte hem.


Imorgon kommer pappa och hälsar på, då blir det nog en tur på övergårdsdagarna och kika.


Vincent har inte sovit idag, det har gått bra, men så fort Krister kommer hem så blir han skitsur, vet inte vad han för för sig, är väl någon period han har.


Jag funderade på att jogga, men jag vet inte om jag orkar ärligt talat, jag känner mig sååååå trött, jaja vi får se.



Av Camilla - 5 maj 2011 07:14

Det känns helt ok, Alexander sover rätt dåligt, det har han gjort ett tag, han vaknade både vid 1 och vid 4.30, men somnade om direkt efter att han fått äta. Hoppas verkligen att hans hosta ger sig av snart så kanske han börjar sova hela natten igen.


Annars idag så kommer eventuellt pappa :-) mamma ringde också igår och undrade om vi är hemma idag, de skulle åka till stan och kika på MM, sedan komma hit och fika, eller om vi följer med, det beror på, ska slå pappsen en pling sedan och höra vad han tänkt.


Vad tycker ni om det nya utseendet på bloggen? Bättre eller sämre?


Nu fick jag springa iväg igen, Vincent har kommit på hur man öppnar grinden till trappen, han var uppe och skulle hämta Eddie, Nu har jag satt fast en sån rem så att han inte kan öppna.



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards