Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Ett inlägg om mitt ex

Av Camilla - 27 augusti 2010 11:43

Kan tänka mig att det är många som kommer att läsa när jag skriver så, det brukar vara så, tydligen så är det intressant.


Jag kom bara att tänka på att mitt ex som jag var tillsammans med i hela 7 år har tagit bort mig som vän på facebook, jag såg det igår, det gör mig absolut ingenting men det fick mig att fundera om han är rädd för att jag ska skriva något olämpligt?


Han ska nämligen bli pappa när som helst, om inte redan har blivit det, jag hoppas för den tjejens skull att han inte misshandlar henne som han gjorde med mig, jag hoppas att han har sökt hjälp, men det har jag mycket svårt att tänka mig.


Jag kan inte än idag förstå hur jag kunde vara tillsammans med denna karl så lång tid, det sägs ju att man inte ska ångra saker i ens liv som redan skett men det finns en sak jag verkligen ångrar, det är att jag inte anmälde honom så många blåmärken som han gav mig, sparkar i magen etc samt den den psykiska misshandeln han höll på med, undrar om hans mamma och pappa vet om hur han är? Han gjorde ju likadant mot tjejen som han hade före mig, det vet jag från henne själv och från andra.


Ni kanske undrar varför jag skriver detta nu? Jo jag behöver forfarande ventilera det ibland, ni som har bott med en man som misshandlat er vet att man glömmer aldrig, man tänker inte på det lika ofta, men man glömmer aldrig den rädslan, jag drömmer fortfarande mardrömmar om det ibland.


Varför stannar man då kvar i ett sådant förhållande kanske ni tänker? Jo det kan jag berätta, för mig var det iaf mest pga att jag var så rädd för honom, sista tiden var han borta och jobbade mycket i stockholm så då kunde jag liksom koppla bort honom och bara ha roligt med mina vänner, sedan när han kom hem på helgen så blev jag egentligen aldrig glad, jag längtade bara tills han skulle åka bort igen.




 
 
Erica ~Zackarias 090814~~Alexander 100725~

Erica ~Zackarias 090814~~Alexander 100725~

27 augusti 2010 15:14

Ja det är skönt att veta att han får i sig det han behöver :). När det gäller namn så tycker jag att man ska få döpa sitt barn till ett namn som man tycker om. Oavsätt om någon annan i släkten eller bekantskapskretsen redan har eller ska döpa sitt barn till samma namn, för det finns verkligen inget som är mer löjligt än att paxa namn. Så vill ni döpa bebisen till Alexander om det blir en kille så gör det :)

http://blendshes.blogg.se

 
Ingen bild

Camilla

27 augusti 2010 17:46

Vet hur det är, jag anmälde aldrig heller, för barnens skull.......men nu så här i efterhand skulle jag gjort det för MIN skull då det fanns fysiska bevis......nu förnekar han att det har hänt.......
Stor kram

 
Ingen bild

Ewy

27 augusti 2010 18:29

Jag anade många gånger att det inte stod rätt till, killen gav mig kalla kårar och ditt sätt runt honom var så förändrat mot det jag var van. Önskar att du hade berättat för mig, hade stöttat dig igenom allt. I jan lämnade jag E:s pappa, det var första gången han gjorde illa mig fysiskt och sista. Det psykiska smällarna tar nog många år längre än vad det tar för axeln att läka. Så ventilera måste man få göra ibland för att inte implodera. Många kramar Ewy

 
Sarah

Sarah

27 augusti 2010 23:28

Gumman då! Var det han du bodde ihop med när jag bodde i Sollefteå? Skönt att du kom i från det till slut ändå! Kram på dig

http://sarahkarlstrom.blogg.se

 
Sarah

Sarah

28 augusti 2010 12:10

sv: Hade det på känn minns jag men trodde inte det var så illa. Glad att du kom ifrån honom! Kram

http://sarahkarlstrom.blogg.se

 
Sarah

Sarah

28 augusti 2010 13:46

Kom precis på att det är konstigt att man inte kan lita på sin magkänsla.... Vet att vi hade våra funderingar då men inte trodde vi att det kunde vara så illa... :( Förlåt att vi inte kunde hjälpa dig mer då!

http://sarahkarlstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 augusti 2014 08:52

Det har varit så varmt, men bakade ändå lite igår och i förrgår. Drömmar, kokostoppar och ryttarkakor, får se om vädret tillåter något mer idag, Krister fyller år på lördag och det är alltid trevligt att ha något att bjuda på :-) ...

Av Camilla - 7 augusti 2014 08:49

Finaste hunden

Av Camilla - 22 juli 2014 23:49

Det sammanfattar dagen i Rättvik, vi började med att kika i lite butiker och på marknaden längs gatan, käkade lunch på ett jättemysigt ställe. Grabbarna har träffat mörksuggan som bjöd på godis och en kram, samma sak med Berra blåbär, det gick så ...

Av Camilla - 15 juli 2014 20:28

Har jag promenerat om Runkeeper visar rätt. Idag hittade den ingen Gps signal, eller ja bara en bit, den visade att jag gått 4 km på 1 timme och 18 minuter :-P Igår gick jag 1,2 mil på 1 timme och 20 minuter enligt Runkeeper. Finns det en mer p...

Av Camilla - 15 juli 2014 20:22

Har märkt på Vincent nu igen att han är så trött, har frågat flera gånger vad som står på, men inget säger han... Till slut så kommer det fram att han ser läskiga skuggor, han ser något som ser ut som en monsterhand, lillgubben, Härom kvällen ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards