Alla inlägg under mars 2011

Av Camilla - 6 mars 2011 13:33

Imorse klev vi upp vid 9.30, så skönt att få ha en helg bara vi två, sova och mysa.


Igår var vi ute och åt, vi provade kajsas, helt ok, men väljer nog inte att äta där nästa gång, då blir det att prova Toledos istället, jag vill att det ska vara mysigt när man går ut och äter, det var det tyvärr inte på kajsas.


Efter det åkte vi på vidoteket och köpte godis, men varken jag eller Krister åt särskilt mycket, det märks att jag inte har ätit en massa godis, jag kan definitivt inte äta lika mycket som förut, det är absolut ingen nackdel.


Vi kikade på en film om andra världskriget, helt ok, men inte i min smak, efter det slog vi igång ett avsnitt av Glee, det kan jag säga att det definitivt är i min smak, det är en lättsam och rolig serie, Krister gillade den också, vi såg 3 avsnitt innan vi gick och lade oss.


Idag har vi inte gjort så mycket, tog en promenad förut, nu har jag nyss bakat semmelbullar som vi ska ha på tisdag, fixat lite med sopsorteringen, funderar på om jag ska börja grundmåla en stol, jag är sugen att måla nu, har inte gjort det på ett bra tag nu.



Av Camilla - 5 mars 2011 14:49

Har vi gjort idag, först var vi och hämtade ut böckerna som jag beställt från bokus, en bok saknades dock i paketet, måste ringa dem på måndag och påpeka det, jag har redan betalt dem dessutom.


Efter det var vi in på näbbar och klor och köpte ett stort ben till Eddie, det är han värd :D sedan blev det skattkistan, köpte 4 st plastbackar, vi ska börja sopsortera tänkte vi, har tänkt på det ett tag, men det har liksom inte blivit av, känner att vi måste försöka göra något för miljön iaf :-)


Vi tog bilen bort på kommunparkeringen eftersom det blåser så fruktansvärt kallt idag, var in på bokhandeln och kika, var väldigt utplockat nu på rean, kikade på leksaker också, hittade en stor tålig lastbil, tror att det blir en sådan till Vincent när han fyller år + lite musses klubbhus grejer, det gillar han ju.


Fyndade på expert också, köpte 2 filmboxar för 200:- en var serien Glee, inte hela första säsongen, men iaf, jag har viljat se den serien länge, men det har inte blivit av, den andra var 4 st komedier med Ben Stiller.


Sist men inte minst har vi köpt lite nya kläder till Alexander, det blev 4 st bodysar samt 2 par byxor, han kan inte ha sina bodysar i storlek 62 längre, de blir alldeles för korta på längden.


Köpte slingmedel också, har nyss lagt i Kristers hår, får hoppas att det blir bra.


Krister fyndade förresten en bok om Whiskey på bokrean inne på Coop också.


Senare ska vi åka iväg och käka, blir väl troligen på Kina, men vi får se.


Sms:ade svärmor imorse och frågade hur det gick(mamma som man är, kan inte låta bli att höra efter), men det gick bara bra iaf.

Av Camilla - 5 mars 2011 09:12

Japp -9,2 kg sedan start den 3/1 nu, det känns så himla bra, bara sedan förra veckan har jag gått ner 1,6 kg, så mycket brukar jag inte gå ner, men det är klart att det kan ju variera.


Imorse visade vågen 65,5 kg, midjemåttet hade minskat med 1 cm till.


Idag ska jag faktiskt köpa lösgodis + att vi ska äta ute, idag blir alltså en dag jag unnar mig utan att räkna kalorier.



Av Camilla - 4 mars 2011 09:38

Vaknade Vincent imorse, så skönt :-) Jag känner mig riktigt utsövd.


Idag kommer det någon från kommunen och ska byta vattenmätare, efter det ska vi eventuellt hälsa på Ingela.


Nu ska jag mata klart Alexander, lägga honom en stund, sedan koka kaffe och göra mig i ordning.


Efter middagen idag ska vi åka och lämna barnen hos sin farmor och farfar, vi ska vara barnfria hela helgen, det ska bli så skönt att få sova.

Av Camilla - 3 mars 2011 21:09

Krister tycker att det har försvunnit mycket av mig sedan i söndags, det kanske det har, får se vad vågen säger på lördag, jag väger mig iof oftast varje morgon så jag vet ju att hur mycket jag har gått ner, skriver dock bara in vikten en gång i veckan på tappa.se

Av Camilla - 3 mars 2011 21:02

Nu är jag och barnen hemma igen, vi kom hem vid 16 idag, Krister var tvungen att jobba över så kan kom vid 18 ca, men det gick bra, jag donade på och packade upp, fixade lite mat till oss, Vincent blev så glad när Krister kom hem, de hann ju träffas en stund iaf.


Vincent har förresten börjat att sjunga med lite när man sjunger, han kan tex ur låten Är du vaken Lars, så kan han biten: borsta tänderna, men det låter mer borssa nänna, så gulligt :-)


Nu sover både barnen, Vincent sedan strax efter 19, Alexander somnade på soffan, fick påfyllning för en stund sedan, nu sover han i sin säng.


Jag ska också ta och krypa ner snart, i en alldeles renbäddad säng, det är så skönt, särskilt när man är nyduschad också, håller ni inte med?




Av Camilla - 2 mars 2011 19:03

Lillgubben är redan 3 månader gammal, var tog den tiden vägen? Tyckte att  du föddes nyss, lilla underbara bebis.


Alexander är en precis lika snäll bebis som Vincent var som bebis, enda skillnaden är att Alexander har haft mer ont i magen, det har gått över nu när han är större, ett tag hade han jätteont i magen.


Vi gick bort på time, mamma, Jörgen & vincent åt en korv, jag hoppar över korv eftersom det blir så många kalorier.


Att bero på det så äter jag det mesta, det jag brukar undvika är korv m.bröd, pannkaka och bacon, detta eftersom det innehåller så mycket kalorier att jag får äta så lite om jag ska hålla mig till mina 1300 kcal.


Nu är det snart dags att kika på halv åtta hos mig, till det lite kvällsfika.









Av Camilla - 2 mars 2011 10:04

Imorse klev jag upp för att mata Alexander, det gick ju som vanligt fort, när jag hade lagt mig igen var klockan 5.45 ca, då började Vincent att prata, han ville tydligen upp tidigt idag, usch jag gillar inte att vara vaken så tidigt, hade varit skönt att få sova till 7.30 iaf, men men.


Idag provar jag att låta Vincent vara vaken hela dagen igen, provade ju några dagar förra veckan, några eftermiddagar blev han grinig, men det kan bero på att han blev förkyld också, bara att prova, det märks hur det går.


Alexander är snuvig och hostar en del, stackars liten, men han är glad som vanligt iaf :-)


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards