Alla inlägg under juli 2011

Av Camilla - 24 juli 2011 20:34

Jag bestämde mig för att ta med mig barnen och åka till Ramsele imorse, då fick Krister vara lite ledig, han som jobbat med altanen plus att han skulle iväg och fiska nu på kvällen.


Först åkte jag till pappa och hälsade på, tog en fika, Vincent fick busa en massa med foffa som han säger.


Sedan åkte vi till farmor på mat, det bjöds på fisk, köttbullar, potatis och sås samt hembakat tunnbröd, till efterrätt tårta, mums, men jag är fortfarande mätt kan jag ju säga :p


Barnen har varit jätte snälla hela dagen, Alexander har bara sovit en kort stund då vi åkte upp till farmor, han blev lite små grinig där, lade honom i vagnen, men inte ville han sova, han kom nog in i andra andningen efter det, han somnade inte förrän jag kört till Ärtrik, nu så sover båda två gott i sina sängar.



Nu ska jag sätta mig framför tvn, Krister kommer hem om ett tag, de hade inte fått nån fisk alls, tråkigt :-(


Av Camilla - 23 juli 2011 20:16

Kristers släkt, det var Mary med familj, Maj-Lis och Sven-Erik så klart, Ulla-Maj och Stefan samt Frida, vi har ätit gott och surrat en massa hela kvällen, Vincent har busat som bara den med pojkarna och med Maj-Lis.


Alexander är otroligt snäll och duktig, med tanke på att han varit vaken ända sedan vid ett tiden idag, inge gnäll och inge grin, han somnade direkt nu när vi åkte hem, tittade upp lite när jag flyttade honom till sängen, sedan somnade han direkt.


Nu ska jag och Krister snart ta ett glas vin och kika på en film, ha en fortsatt trevlig kväll!

Av Camilla - 23 juli 2011 11:46

Svetten rinner överallt efter träningspasset som jag körde för en stund sedan, det är så kvavt i luften också.


Innan mitt lilla pass så gick jag den dagliga promenaden på 3,6 km, lika bra att göra det direkt på morgonen, ibland så blir det ju fler promenaden, det bror på om man är hemma och så.


Idag är vi bjudna på mat hos Kristers mormor och morfar, vi ska passa på att träffa mary med familj innan de åker vidare imorgon.




Av Camilla - 22 juli 2011 17:14

Så fick jag en ny fisk, de har den garantin när man köper fiskar, han sade att ibland så klarar de inte av stressen med att flytta.


Jag och Alexander var in till stan och handlade gott tills ikväll och en massa annat som behövde handlas, sedan akvarieaffären innan vi åkte hem, nu väntas det på att svärmor och svärfar ska komma och hälsa på.



Av Camilla - 22 juli 2011 10:04

Det var Krister som såg den igår kväll, jag ska åka in på akvariehobby när jag åker till stan sedan, antar att jag får en ny, det brukar man få :-)

Av Camilla - 22 juli 2011 10:00

Idag var det bara jag och Alexander, ja och Eddie så klart, det är redan jätte varmt ute, får se hur vädret blir resten av dagen.


Krister och Vincent är på sopstationen med det sista skräpet från rivningen av farstukvisten, sedan skulle de lämna tillbaka släpvagnen till Kristers jobb.


Nu ska jag kika lite på nätet, sedan ut och sätta i poolpumpen, Alexander har jag stoppat ner i sängen, han har suttit och gäspat hela promenaden, han kan sova i vagnen, men då vaknar han oftast när man kommer hem, bättre han får sova bekvämare i sängen :-)


Nån gång mitt på dagen får vi besök av Kristers kusin Mary med familj, det ska bli roligt att träffa dem, det händer inte så ofta.




Av Camilla - 21 juli 2011 15:07

 

Av Camilla - 21 juli 2011 15:05

Det gör sig inte  rättvisa på bild tycker jag, mycket finare i verkligheten,  men iaf!


     

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards