Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Camilla - 26 oktober 2009 21:11

Nu finns det några burkar i frysen, det blev följande olika rätter:


* Lax med couscous, ärtor och naturell yoghurt

* Kyckling med couscous, grönsaker och tomatsås

* Pasta med köttfärssås

* Pasta med skinka, grönsaker och tomatsås


Det är vad jag har gjort ikväll, ska bli spännande att se om Vincent tycker om maten, jag hoppas det, vill ju så klart att han ska äta det jag lagat hellre än burkmat. Jag kan säga att det var riktigt roligt att laga själv.


Imorgon ska jag laga en massa fruktpuré har jag tänkt, problemet är bara att jag inte har några små burkar kvar, men det går ju iof att frysa portionsvis i plastpåsar.


Annars idag har jag varit i stan, har varit på banken och öppnat ett konto till Vincent, det blev med en find kopplat till, Stratega 10 heter fonden, det är ett rätt säkert alternativ, bara 10% är fondandelar, resten är vanligt sparande.


Efter banken bar det av till biblioteket, lånade 2 st nya matteböcker eftersom jag lånade fel sist, får se om jag ska räkna lite imorgon.


Jag kom inte hem förrän halv 4 idag, Vincent har inte sovit något på hela dagen, så jag gav honom mat på studs när vi kom hem sedan fick han krypa ner i sängen, eftersom han sov så sent så ville han inte sova när han brukar nu på kvällen, han lade sig lite sent, 20:45, han brukar ju lägga sig vid 19-tiden, men det gör inget, det blir så ibland.


Nu ska jag kika runt lite på nätet, sedan krypa ner, känner mig helt slut.







Av Camilla - 26 oktober 2009 11:39

Ska bara vänta på att Vincent vaknar, ge han lite mat, ge mig själv lite mat, sedan åka in till stan en sväng, ska på banken, biblioteket och på Ica.


Jag ska laga egen barnmat har jag tänkt, så då måste det inhandlas en massa saker, jag har tänkt att göra detta så länge, men har inte kommit mig för, men nu så. Idag gjorde jag iaf jordgubb och blåbärspuré med yoghurt, Vincent älskade det, satt bara och gjorde en massa mmmm mmm ljud, jag skulle egentligen göra med bara frukt, men den blev för lös för det, bättre lycka nästa gång, ska köpa en massa frukt så jag kan göra och frysa in.


Det blir ju så mycket godare för lillgubben att laga egen mat, då vet man ju vad han stopar i sig också, sedan är ju barnmatsburkarna ganska dyra eftersom vi köper så mycket barnmat, det ska bli riktigt roligt att laga själv faktiskt.


Har ni bra tips på barnmat så skriv gärna en kommentar.


P.S På torsdag ska jag till lärcenter för att läsa lite matte och få information, ska låna Matte A på biblioteket så jag kan läsa lite innan torsdag D.S



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards