Alla inlägg under augusti 2010

Av Camilla - 23 augusti 2010 10:22

Lämnat Vincent på dagis för första gången sedan slutet av juni, han grinade och försökte klamra sig fast i mig, men när jag gått ut i hallen blev han tyst, när jag kom hem så gick jag en promenad med Eddie, sedan städa undan i köket, diska hundskålarna samt laddat en tvättmaskin, efter det det blev det en kopp kaffe och läsa tidiningen.


Jag ska ta och städa golven också, jag dammtorkade här nere igår samt städade toan, tänkte att då slipper jag göra allt idag :-) Ska försöka behandla de svarta hyllorna med vinylgland också så slipper de bli så dammiga, om ni inte provat det så gör det, men akta golven, det blir jätte halt om det kommer på golvet.


Med andra ord blir det att pyssla på här hemma idag, ska måla på baksidan på hyllplanen också, får se hur mycket jag hinner, ska hämta Vincent 13.45





Av Camilla - 22 augusti 2010 20:24

Så här ser det ut just nu, är lite småfix kvar innan det är helt klart, lite lister, gardiner osv :-)


          

Av Camilla - 22 augusti 2010 20:17

Mamma och Jörgen

Vincent äter tårta på Liams 4-års kalas

   

Bus blev det också

 

Monika och Liam

Per 

   

Liam, Kristians pappa, mamsen och Ellinore

  Jörgen och Ulla hemma hos mamma Vincent hemma hos mamma, glad som för det mesta :-) 

   

Den här bilden är inte från i helgen men den fick följa med iaf

  

Av Camilla - 21 augusti 2010 20:08

Har jag, Vincent, mamma och jörgen varit på idag, ingen av oss tyckte att det var speciellt bra där, jag köpte bara grisöron till Eddie och vindruvor till mig, de var så goda där.


Vincent har varit så snäll hela dagen, har suttit nöjt i vagnen och tittat, till slut blev han trött och somnade ca en halvtimme i vagnen, han sov bara en liten stund när vi åkte ner också, nu har han lagt sig, han åt en hel flaska välling, sedan somnade han direkt. Han är så snäll och duktig lillgubben.


Nu ska jag leta reda på om jag hittar nån bra film som vi kan kika på.

Av Camilla - 19 augusti 2010 10:43

Ja och till Jörgen så klart, vi ska strax äta lite lunch, sedan ska Vincent få sova innan vi åker, kl 18 är vi bjudna på mat och tårta, min kusins dotter är hemma med sin son Liam som fyller år, det ska bli roligt att träffas :-)


Krister han blir hemma och får lite lugn och ro innan han ska börja jobba, vill inte att han ska börja jobba, är så mysigt när han är hemma, på måndag är det dags för Vincent att börja på dagis igen också.



Av Camilla - 18 augusti 2010 10:16

Svärfar kom för en stund sedan, så Krister och han ska börja sätta kakel, det är inte mycket kvar nu tills köket är helt färdigt, kaklet ska upp, fläkten ska upp, sedan ska det ev fixas på lite ny vit färg bakom elementet, foder runt dörren, en fin bräda som man kan ställa saker på i valvet samt taklist till både kök och hall.


Imorse sov Vincent till 7.45 ca, helt ok tycker jag :-)



Av Camilla - 17 augusti 2010 12:06

Imorse klev jag och Krister tom upp före Vincent, vi klev upp strax efter 9, Vincent hämtade jag strax efter halv 10, han var tydligen väldigt trött imorse, han är fortfarande vaken nu, tänkte att han får sova senare idag eftersom han sov så länge imorse.


På torsdag åker jag och Vincent till mamma och Jörgen och hälsar på, Krister får stanna hemma, haha nejdå, men han ville vara hemma och ta det lugnt, så det får han vara ;-)


Jag ska ta och måla ett varv på hyllan bara Krister kommer hem, eller Vincent har lagt sig, beror på vad som händer först.



Av Camilla - 16 augusti 2010 19:54

Fick vi sovmorgon till 8.30, skönt, Vincent lade sig vid 21.30 igår ca, vi åkte till Långsele och hälsade på svärmor och svärfar, de var bruna som pepparkakor båda två vill jag lova, jag fick en parfym, Davidoff-Cool Water, den luktar så gott, Vincent fick en t-shirt, tack så mycket :-)


Annars idag har vi tagit det lugnt, både jag och Krister har känt oss lite ur form, trött och lite ont i kropp och huvud, 2 st promenader har vi hunnit med iaf, handlat lite, nu har Vincent nyss lagt sig, jag ska bara ligga framför tvn tänkte jag.


Pappsen, jag ringde dig idag, vet inte om du sett det, tänkte bara att förut var det ju knas så att du inte såg att jag ringt, kram!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards