Alla inlägg under augusti 2011

Av Camilla - 22 augusti 2011 18:57

Har vissa av fiskarna fått, det är en sjukdom som drabbar främst levandefödare som guppy och platy, flera stycken har magrat, blivit krokiga och dött.


Jag och Vincent har varit på akvarieaffären och köpt ett medel som ska ta de flesta sjukdomar, hoppas att det fungerar.


Jag gav den fisk som ser sjuk ut just nu ett saltvattenbad igår, den verkar mycket piggare idag, får se om den klarar sig.


Av Camilla - 21 augusti 2011 13:13

Har jag hållit på med hittills, nålat fast gardinerna upptill så att man kan dra dem åt sidan uppe i sovrummet samt i vardagsrummet, har tänkt göra det så länge men det har inte blivit av.


Har ställt blommorna jag fick av mamma i krukor, en hamnade i sovrumsfönstret och en inne på Alexanders rum.


Annars har jag plockat ihop, laddat tvättmaskinen,satt upp några foton på väggen i vardagsrummet, gått en promenad, ska ta och vattna blommorna medan jag kommer ihåg det också, ja det händer inte så mycket här idag med andra ord :p


Får se vad det blir efter middagen idag, kanske vi åker och hälsar på någon.


Näe blommorna var det, sedan en dusch.


Av Camilla - 18 augusti 2011 15:07

Känns det att jag har sovit dåligt, är så trött och frusen, hur ska jag orka vara vaken ända tills ikväll?


Idag har jag varit ute på en promenad, 3 km blev det, tänkte att jag ska ta en runda ikväll också.


Till lunch så stekte vi våfflor utomhus, mums var det, nu så håller de på att måla, jag har legat ute i stugan med barnen och bara latat mig, har som sagt ingen ork, får kanske försöka vila en stund, har nyss gett Alexander en flaska välling och lagt honom, får se om han tänker sova ett tag.



Av Camilla - 18 augusti 2011 06:46

Inatt har Alexander sovit jätte dåligt, först vaknade han vid 23, då fick han välling, sedan vaknade han vid 1, 3, 5 sedan ville han ändå kliva upp vid 6.Jag har även haft ont i huvudet hela natten, har det fortfarande :-( har tagit en ipren så jag hoppas att det ger sig snart. De andra som sovit inne verkar ha sovit bra iaf, Vincent sover fortfarande.

Av Camilla - 17 augusti 2011 07:09

Eller vad säger man, ja visst jag känner mig väldigt trött, men inte så där irriterad som jag var förut, Alexander har nu igen sovit till fram på morgonkvisten innan han ätit en flaska, igår morse till runt 5.30 imorse till 04.30, jag tror att han hade kunnat somna om utan välling då han hade lagt ner huvudet när jag kom in, men då hade jag ju redan gjort i ordning :p


Idag blir det dagis för Vincent, jag och Alexander ska ut på en promenad, sedan bara ta det lugnt tror jag, funderar på om jag ska åka till mamma idag eller imorgon bitti, jag ska känna efter hur det känns när jag har vaknat riktigt.


Nu är det snart dags för frukost, får se om Alxander vaknar snart, han sover fortfarande, jag och Vincent är påklädda, sminkade och klara... ja jag har sminkat mig, inte Vincent.... haha






Av Camilla - 16 augusti 2011 21:10

Idag så har jag under tiden Vincent var på dagis inte gjort så mycket, har planterat tvä blommor som jag ställt på Alexanders rum, flyttat ner några saker som Vincent hade kvar, dragit en repa med dammsugaren.När jag hämtat Vincent åkte vi till Elisabet och hälsade på, oj vad Aurora växer, hon satt i gåstolen och skrattade mest när jag kom, så gulligt.Efter middagen har jag mest gjort en massa nytta, badat båda barnen, gått en sväng i skogen med Eddie och Vincent, sorterat bort kläder som blivit för små för Vincent, bäddat rent i alla sängar samt kokat hjortronsylt, nu ska jag kika lite i Haléns innan det är dags att sova.

Av Camilla - 16 augusti 2011 06:37

Det känns som en god morgon trots att det blev väldigt tidigt, Vincent vaknade när Krister klev upp igen, han blev tyst en stund, sedan började Alexander att leva om strax före kl sex, då ville inte Vincent ligga kvar mer.Provade att byta blöja och ge Alexander välling, men han ville inte sova mer.Men visst, de lägger sig tidigt på kvällen, senaste kvällarna runt halv sju eftersom de varit så trötta, jag kliver iof hellre upp på morgonen än att ha dem vakna sent på kvällen,det känns som att om de är vakna sent så får vi aldrig någon egentid och det behöver vi. Just nu sitter vi iaf framför tvn, Vincent tittar på Ozo, ett gulligt barnprogram om en björn som hjälper barn att lära sig nya saker :-)Nu ska jag snart ta och klä på mig, regnar massa idag så det blir att promenera med paraply idag.

Av Camilla - 15 augusti 2011 20:20

Har jag gjort idag, jag fick en hel hink med äpplen av Kristers mormor och morfar, så jag har varit riktigt huslig och kokat en massa äppelmos samt gjort en stor äppelkaka i långpanna, inte dumt :-)


Hos tandläkaren idag gick det så där, jag måste laga två st hål innan jag kan teckna mig för frisktandvården, har tid på tisdag till veckan, men det beror på om jag har någon barnvakt, måste kolla upp det.


Nu ska jag ta och fixa mig en kvällsmacka tror jag, ha en trevlig kväll!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards