Alla inlägg under augusti 2011

Av Camilla - 11 augusti 2011 15:33

Han hjälpte mig att hänga tvätt för en stund sedan, han håller upp ett par av Kristers boxershorts och säger -Pappas toser(trosor) de lukta jätte gott samtidigt som han luktar på dem.... haha det såg för roligt ut, go gubben!

Av Camilla - 10 augusti 2011 13:23

Har städat och donat mest hela dagen medan Vincent är på dagis, har plockat en massa, dammsugit och skurat golven både uppe och nere,  nu varvar jag ner här en lite stund innan det är dags att väcka lillen för att hämta Vincent.


Alexander sov först bara ca 30 min, om ens det, sedan höll han mest på att böka runt, till slut så grinade han, provade en flaska välling, han åt upp allt, en och en halvtimme innan åt han också en hel flaska, han verkar växa mycket ju nu.


Av Camilla - 10 augusti 2011 10:12

Jag glömde skriva det, igår så satte han sig upp själv, dvs från krypande, två gånger  gjorde han det, det går undan nu, han ålar sig fram på golvet nu också, dte går fort nu när han väl börjar röra på sig.


Av Camilla - 10 augusti 2011 10:01

Igår kväll efter att allt främmande åkt hem så gick Krister ut och klippte gräset, då tog jag tag i några saker som jag tänkt att göra så länge, dvs att kasta bort några fula blommor samt ta skott av några blommor, efter att jag tagit skott av ampellilja och två andra blommor, samt kastat bort aloe veran som var rutten så tvättade jag händerna jätte noga med tvål, minst två gånger gjorde jag det, när jag sedan skulle ta ut linsera tvättade jag dem en gång till precis innan, efter att jag tagit ut dem så börjar det svida och göra ont i ögonen som bara den, kan jag ha haft kvar någon sav från någon av blommorna tro? Imorse när jag satte i linserna igen så började det att svida så jag tog ut dem, gnuggade dem och lade ner dem i ny linsvätska, ska prova dem senare eller imorgon, annars får jag kasta dem, det är bara det att det linsparet är helt nytt så det känns surt om jag måste kasta dem. Jag känner även att det svider i näsan idag, skumt... jaja nog om det.


Igår var iaf mamma och Jörgen här, sedan kom Birgit och Lennart, Arvidsson kom förbi, sist men inte minst kom Frida och Niklas. Vi fikade tårta, kakor och bullar.


Vincent har sovit på sitt nya rum inatt, han tyckte nog att det var lite konstigt när han lade sig, han pratade om att flytta på sängen, men han somnade direkt. Alexander har sovit i sitt nya rum också, jag hörde honom bara när han ville äta inatt, annars sov han till 7.30


Har nyss varit ute på en promenad, det var inte så skönt, blåsigt, Eddie som drog hela j-la vägen för att han blev rädd för en traktor i början av promenaden samt att Alexander tappade nappen så att jag fick vända om, som tur var slapp jag gå så långt tillbaka.


Nu ska jag dricka kaffe, annars blir det nog att städa lite idag, dammtorkade uppe igår kväll, så det blir nog att fortsätta där till att börja med.


Av Camilla - 9 augusti 2011 12:46

De har en veckas garanti på fiskarna, då måste man dock ha kvar den döda fisken/fiskarna och kunna visa upp, jag hittade en guppyhona död nu för en stund sedan, den var också därifrån, ingen av de andra fiskarna har dött, hon sa att jag jag skulle ta med mig kvittot nästa gång jag kom dit så kanske de kunde ordna något eftersom jag har långt att åka dit.


Av Camilla - 9 augusti 2011 06:24

Japp idag fyller Krister år, grattis älskling, paket och tårta väntar när du kommer hem :-)


Idag vaknade Alexander 05.30, Krister råkade smälla igen dörren, vet iof inte om det var därför, jag gav honom lite välling och har lagt honom igen, men för en stund sedan låg han och pratade och grejade, jag klev upp, tänkte duscha och göra mig i ordning.


Idag ska Vincent flytta ner och Alexander in i det rummet innan jag blir galen, jag tror att vi stör varandra, tror att han kommer att sova mycket bättre i eget rum, vi har inte hunnit köpa någon dörr ännu så jag sätter upp nåt tyg så länge  så han inte störs när vi springer förbi och så.


Inatt har jag iaf sovit hyfsat förutom att Alexander vaknade redan kl 23 och ville äta, sedan vaknade han en gång till, då var Krister dit, vet inte vad klockan var, sedan vaknade han vid 03.30 då ville han äta igen, vissa nätter är bara för jobbiga.


Av Camilla - 8 augusti 2011 12:33

Ja jag har varit riktig lat den senaste veckan, ätit en massa gott och inte motionerat så mycket, men nu så är det åter till vardagen så nu ska jag ta tag i de kilon som jag vill bli av med, nu ska jag nå målvikten 52-55 kg, jag skrev 55 kg förut, men mellan 52-55 kg vill jag gå ner till, då kommer jag förhoppningsvis att känna mig nöjd :-) Haha nöjd verkar man aldrig bli, finns alltid något man vill ändra på, men iaf.






Av Camilla - 8 augusti 2011 07:40

Vi köpte en guppy i torsdags när vi var i birsta, en hane, ända sedan jag släppte ut honom i akvariet så har han simmat för sig själv och mest uppe vid ytan, igår eftermiddag var han död, synd på en så fin guppy :-( det är lite långt för att få en ny, undrar om jag ska ringa dem och höra om jag får ha den tillgodo eller vad de har för regler på Arken, vad tror ni?


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards