Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Camilla - 22 februari 2011 18:49

Har jag bakat idag, jag har hört mig för lite här och där hur man gör en sockerkaka som inte blir så kompakt(mina blir det iaf), letat på google osv, jag hittade ett tips som jag ny har provat.


Gör så här: Väg 4st ägg(med skal på), tag sedan lika mycket mjöl, socker samt smör, tillsätt bakpulver om du vill, tydligen ska det dock inte behövas om äggen och sockret vispas riktigt pösigt, det blev verkligen pösigt på detta vis men jag tog en tesked bakpulver för säkerhets skull, tillsätt även vaniljsocker om du vill, jag tog 2 st teskedar, grädda längst ner i ugnen 35-40 minuter, jag brukar alltid sticka för att kolla om den är klar.


Hur blev den då? Jo den blev jättegod, frasiga kanter och inte kompakt alls, jag känner mig nöjd, jag tror dock att jag provar med mindre smör nästa gång, nu blev det ju hela 230 gram, räcker nog med 150-200 gram skulle jag tro, men man måste ju prova för att veta :-)


Nu ska jag leta recept på vardagsmat, se om jag hittar något nytt, sitter ni med ett recept på hyfsat snabb och bra vardagsmat så vill jag gärna ha.



Av Camilla - 22 februari 2011 14:51

En sur Vincent som vill torka sin förkylda näsa

  


Skulle försöka få en bild på mig & Vincent, tog bra många men det gick inge bra, blev bara en halv Vincent

    

Nu är jag glad igen

  

Av Camilla - 22 februari 2011 11:46

Har jag varit på idag, jag ringde förra veckan då jag ville ha nya p-piller, då undrade hon om jag varit på efterkontroll, nej sade jag, men det var jag inte med Vincent heller eftersom jag gjorde kejsarsnitt, hon förstod och sade att det var bra om jag iaf kom och kollade blodtrycket, det skadar ju inte, det såg bara bra ut iaf, låg på 110/70.


Efter det var det dags för en service på Alexander, gick bort på bvc där de har skötbord, träffade på min bvc sköterska Yvonne, hon hade tid över om jag ville väga Alexander så det gjorde jag, 6190gram och 62 cm lång, stora killen.


Nu så är jag hemma och har packat upp det jag handlat, tog med kolsyrepatronen och skulle fixa en ny på ica eftersom de annonserade om det, men de hade inga, de skulle dock ordna tills imorgon, jag är sugen att gå på bokrea imorgon, om jag inte blir mer förkyld vill säga, är snorig och näsan kliar som bara den, lite ont i halsen också.


Nu ska jag dricka te medan lillen sover, funderar på att städa skafferiet, men jag vet inte om jag orkar, det skulle verkligen behövas.



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards