Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Vaken sedan kl 4...

Av Camilla - 23 februari 2012 05:21

Har vi varit nu, Alexander verkar tro att han ska få kliva upp väldigt tidigt på morgonen i två morgnar nu, men idag fick jag nog, han ska sova, jag tänker inte låta honom gå upp så tidigt.Kan berätta att han har hållit på och grinat till och från i en timme nästan, ja ni kanske tycker att jag är hemsk, men då får nu göra det, jag använder 5 minuters metoden när han är riktigt tjurig och inte vill somna, han har varit tyst ett tag nu.Vid 2 tiden inatt vaknade jag också, då låg Vincent för andra natten i rad bredvid mig nere på golvet, på min morgonrock, lillgubben verkar inte vilja väcka oss på natten när han kommer, vet inte varför, han kändes varm, de sade att han inte hade varit sig själv igår på dagis heller, han tittade på mig inatt och sa - mamma kan du bära mig, jag orkar inte gå. Lillgubben.Alexander ligger fortfarande och småpratar hör jag, jag tycker att det absolut tidigaste barnen ska få kliva upp är kl 6, vad tycker ni? Det är ju ändå vi som måste lära dem dygnsrytm. Jag tycker inte alltid att man måste gilla läget eller som vissa säger - det får man ta som förälder, det går faktiskt att göra något åt mycket av de saker som man sägs måste ta, det tycker jag iaf :-)

 
 
Ingen bild

Frida

23 februari 2012 05:40

jag vet hur det är med tidiga mornar, min dotter är nu 8 år och stiger fortfarande upp tidigt, det vill säga hon stiger upp runt 5, på helgerna alltså sen på veckodagarna när det är skola vill hon sova.... men hon har alltid stigit upp tidigt... som tidigast tror jag att klockan var 03,30... jag lät henne sova hos mig när det blev som tidigast...

 
Ingen bild

Lina

23 februari 2012 07:46

Du som är arbetslös, har varit föräldraledig, de enda man läser i din blogg är hur jävla jobbig dina barn är! Du gnäller över sömn och då får en som mig som har fyra barn att fundera över. Att varför skaffar man barn? Är man ändå hemma hela dagarna så BEHÖVER man inte gnälla. TYVÄRR fokusera på annat än att framställa dina barn som så jävla jobbiga. BARN är BARN.

 
Bettan

Bettan

23 februari 2012 22:54

Gissar vem du "Lina" är men måste bara tillägga lite. Självklart blir man less och uppretad om barnen inte sover ordentligt. Det betyder inte att man önskar barnen ogjorda. Jag har själv dagar då jag bara vill gråta av utmattning. Jag har umgåtts tillräckligt mycket med Camilla för att veta att hon är väldigt stolt över och avgudar sina söner. Man måste tänka på att det inte alltid känns som en dans på rosor när man känner sig stressad över både pengar och jobb. Visst barn är barn men vi föräldrar finns där för att forma dom till fina människor. Vi kan inte bara låta dom kliva upp när de vill m.m Vi måste lära dem grundrytmen som har med sömn, mat m.m att göra. Vet att Linas liv inte är perfekt för det existerar inte, man är bara mer eller mindre nöjd vilket varierar från dag till dag. Skillnaden mellan Camilla och mig är kanske att jag håller mer inne med va trött jag är. Kämpa på Camilla, det blir snart bättre med sömn, jobb m.m kram

http://www.silverblink.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 augusti 2014 08:52

Det har varit så varmt, men bakade ändå lite igår och i förrgår. Drömmar, kokostoppar och ryttarkakor, får se om vädret tillåter något mer idag, Krister fyller år på lördag och det är alltid trevligt att ha något att bjuda på :-) ...

Av Camilla - 7 augusti 2014 08:49

Finaste hunden

Av Camilla - 22 juli 2014 23:49

Det sammanfattar dagen i Rättvik, vi började med att kika i lite butiker och på marknaden längs gatan, käkade lunch på ett jättemysigt ställe. Grabbarna har träffat mörksuggan som bjöd på godis och en kram, samma sak med Berra blåbär, det gick så ...

Av Camilla - 15 juli 2014 20:28

Har jag promenerat om Runkeeper visar rätt. Idag hittade den ingen Gps signal, eller ja bara en bit, den visade att jag gått 4 km på 1 timme och 18 minuter :-P Igår gick jag 1,2 mil på 1 timme och 20 minuter enligt Runkeeper. Finns det en mer p...

Av Camilla - 15 juli 2014 20:22

Har märkt på Vincent nu igen att han är så trött, har frågat flera gånger vad som står på, men inget säger han... Till slut så kommer det fram att han ser läskiga skuggor, han ser något som ser ut som en monsterhand, lillgubben, Härom kvällen ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards