Alla inlägg under februari 2012

Av Camilla - 29 februari 2012 19:36

Började dagen med en promenad ner till dagis, fortsatte en bit till efter att jag lämnat barnen, det blev 7 km även idag, imorgon blir en vilodag då jag gått 7 km varje dag sedan i fredags. Inte för att jag inte orkar utan för att kroppen behöver en vilodag som jag förstått.Har varit på arbetsförmedlingen idag, pratat lite bara. Efter det var jag och handlade, var tvungen på två affärer då konsum hade slut på blöjor som var en av få saker som jag skulle handla... Haha så kan det gå.När jag kom hem fick jag besök av Lina, det var jätte roligt, var så länge sedan sist.Efter dagis kom Bettan och barnen förbi på fika, Vincent och Wille lekte bra idag, annars slåss de ofta.Jag har även pratat med barnmottagningen idag om Alexanders eksem, han har eksem på magen, knä och armveck, det har blivit mer och mer, hon jag pratade med sade att det är många barn just nu som har eksem, självklart fick vi komma om jag är orolig sade hon, men det är jag inte, ville mer veta om jag ska göra något, smörja med kortison 2 ggr om dagen tyckte hon att jag ska göra, måste åka och köpa imorgon då tuben här hemna är för gammal.Semlor har vi ätit idag, jag nöjde mig med en halv, de är så mäktiga, en promenad till har jag också hunnit med, en kort på 1,6 km.Nu så ligger jag på soffan och har det bra :-)

Av Camilla - 28 februari 2012 06:24

Igår kväll när jag satt och åt en varm macka så känner jag att jag har något på fingret, tittar och ser en stor kletig sticka, det är alltså den som har suttit jätte länge i mitt finger och orsakat en stor knöl, skönt att den kom ut, nu behöver jag inte ta kontakt med läkaren något mer :-)


Annars så har vi gjort tidig morgon här på Sandsmon, Alexander vaknade vid 5.30 då blöjan var full :p gav honom välling men han ville inte somna om, Vincent är också uppe redan. Satt och funderade på om jag ska gå ner på dagis eller om jag ska gå när jag har lämnat dem, vi får se.


Alexander har förresten börjat vakna när vi går och lägger oss, han har gjort det i flera kvällar och velat ha välling, inte när jag var hos mamma, men här hemma, jag har fått för mig att han behöver äta mer på dagen, men vet inte vad jag ska stoppa i honom, något fett kanske? Någon som har tips?




Av Camilla - 27 februari 2012 13:17

Idag har jag provat ugnen(igen) med samma resultat, skit alltså, ugnen håller fortfarande inte den temperatur som den ska, jag ringde till han som var hit i torsdags(igen!) och meddelade, han skulle komma hit och justera upp termostaten, jag börjar bli less känner jag, fungerar det inte efter det så måste vi få en ny ugn tycker jag.


Jag tog och ringde till de som har hand om Nipsoft rekrytering också eftersom de inte har hört av sig, jag sade att jag väntat på att de ska ringa och att de sade att de skulle ringa mig i onsdags, jag fick svaret oj det måste ha blivit ett missförstånd, det förstår jag att det kan bli, men då kan man väl åtminstone be om ursäkt, eller? Han sade iaf att de ska bestämma sig innan kl 15 idag och att jag mest troligt inte är en av de två som de kommer att anställa.


I fredags fick jag mail av manpower också att Eon inte kommer att anställa just nu men troligtvis inom kort iaf, jag håller tummarna för det.


Jaja det var det hela, det går bra nu, eller inte.


Av Camilla - 27 februari 2012 10:47

Nu så är jag och barnen hemma igen, vi har haft en jätte bra helg hos mamma och Jörgen :-) Vi har mest tagit det lugnt och haft det mysigt, inte fel det inte.


Igår när jag kom hem så gjorde jag/vi ett ryck med att städa och plocka ihop  både uppe och nere, byta sängkläder samt städa akvariet, tänkte att det kan vara skönt att slippa hålla på med det när barnen är på dagis, kan vara skönt att göra annat, som att ta en långpromenad tex, jag kom nyss hem från en 7 km promenad, det känns, jag blev väldigt trött i kroppen nu när jag satte mig.


Ska ta och fixa i ordning köttfärssås till dagens middag tror jag, då behöver jag bara koka spaghetti sen, ska ev provbaka en sockerkaka också för att se om ugnen är som den ska efter att termostaten är bytt.


Av Camilla - 25 februari 2012 11:43

Igår gick jag 7 km och nu imorse gick jag 7,1 km, det var skönt fast lite för kallt eftersom det blåste spik, brrrrr.


Nu så har Alexander somnat och jag sitter här i min ensamhet, Vincent följde med mamma och Jörgen ner på Hammarn, jag stannade här då jag inte ville ut och gå igen i denna kallblåst :p sedan så tänkte jag att Alexander behöver sova idag och det verkar så eftersom han somnat.


Natten har varit jätte bra, har inte hört Alexander alls, bara stackars Vincent som hostar så emellanåt, hes är han också lillgubben.


Nu funderar jag på att sätta mig och läsa en stund meddan jag är själv.



Av Camilla - 24 februari 2012 21:16

Ska jag sova inatt, jag och barnen är alltså hemma hos mamma och Jörgen och hälsar på :-) Sist så sov jag och Alexander ute i stugan men nu tänkte vi prova så här.Alexander har för andra dagen i rad inte sovit något på dagen. Är han inte lite väl liten för det?Jag har iaf krupit ner då jag är så trött och har jätte ont i huvudet, hoppas att natten blir bra, sov gott!

Av Camilla - 24 februari 2012 06:56

Hur mår ni där ute? Jag mår bra men trött som vanligt, inatt var Vincent upp till oss tre gånger, jag gick ner och stoppade om honom så klart, men vips så var han där igen, sedan tog det en timme innan han var tillbaks igen, då gick Krister ner med honom.


Alexander vaknade strax efter halv 5, till slut gav Krister honom välling, han somnade om på en gång nästan. Han sover fortfarande.


Jag tänkte ta med mig barnen till mamma och Jörgen idag, då måste vi sova i samma rum så det är bara att hoppas att Alexander sover så han inte väcker Vincent dessutom. Tidigt imorse funderade jag på om jag ska struta i att åka, men vad fasen jag kan ju inte låta hans dåliga sömn gå ut över det som jag har tänkt göra, jag har ju redan packat :-) 


Av Camilla - 23 februari 2012 18:58

Jag och Vincent klev upp vid 7.40, Vincent kom upp vid 7.00, men han lade sig bredvid mig och myste, Alexander vaknade vid 8.40 ca, han var så trött efter att han var vaken en massa imorse.


Bettan kom på morgonen, vi drack kaffe och surrade massa, sedan tog vi en prommis på strax över 3 km, det var tuuuuungt idag, mycket snö på vägen också barnvagn och snowracer, bra för fläsket ;-) haha


Efter promenaden gick vi hem till Bettan, fikade, sedan klippte vi både Vincent och Alexander, så nu är de snaggade, Vincent ville inte alls först men efter en stund gick det jätte bra, sedan bar det av hem, tutade i Alexander välling, men inte ville han sova, han bara busade runt i sängen, till slut fick han kliva upp igen, gjorde i ordning saft, tinade bullar, tog fram korv, sedan gick vi ut här på baksidan och grillade med barnen, riktigt härligt, känns som att det har varit en toppendag idag :-)


En promenad till på 3,5 km har jag hunnit med också, måste försöka röra mig mer som sagt så att det händer något på vågen.


Idag har det även varit hit en gubbe och bytt termostat i ugnen, får se om den fungerar som den ska nu då, jag känner mig skeptisk, men jag hoppas så klart att jag behöver ringa honom igen.


Nu är det snart dags för halv 8 hos mig och kvällsfika, barnen har redan somnat, Alexander lade sig 18.00, han var så trött då han inte sov något på dagen.


Jag har iaf inte hört något om jobbet idag heller, skumt, jaja vi får väl se när de hör av sig, om de hör av sig.


Trevlig kväll på er!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards