Alla inlägg under februari 2012

Av Camilla - 23 februari 2012 13:48

   

Av Camilla - 23 februari 2012 13:43

Bara så att ni vet ;-) Svar till kommentaren Lina, det är inte mindre jobbigt med vakna nätter bara för att jag är arbetslös, sedan så drabbar det även min sambo som jobbar, bara för att jag gnäller, eller ska jag skriva talar om sanningen vad jag tycker så är jag en dålig mamma som inte vill ha mina barn, eller? 


Jag tror inte att jag behöver skriva att jag älskar mina barn, det är väl klart att jag gör, men många mammor verkar vilja få folk att tro att vara hemma med barn alltid är jätte mysigt, vilket inte är hela sanningen. De flesta mammor vågar nog inte vara helt ärliga med vad de känner, men det är jag, barn är jobbiga ibland, det betyder inte att man älskar dem mindre.




Av Camilla - 23 februari 2012 05:21

Har vi varit nu, Alexander verkar tro att han ska få kliva upp väldigt tidigt på morgonen i två morgnar nu, men idag fick jag nog, han ska sova, jag tänker inte låta honom gå upp så tidigt.Kan berätta att han har hållit på och grinat till och från i en timme nästan, ja ni kanske tycker att jag är hemsk, men då får nu göra det, jag använder 5 minuters metoden när han är riktigt tjurig och inte vill somna, han har varit tyst ett tag nu.Vid 2 tiden inatt vaknade jag också, då låg Vincent för andra natten i rad bredvid mig nere på golvet, på min morgonrock, lillgubben verkar inte vilja väcka oss på natten när han kommer, vet inte varför, han kändes varm, de sade att han inte hade varit sig själv igår på dagis heller, han tittade på mig inatt och sa - mamma kan du bära mig, jag orkar inte gå. Lillgubben.Alexander ligger fortfarande och småpratar hör jag, jag tycker att det absolut tidigaste barnen ska få kliva upp är kl 6, vad tycker ni? Det är ju ändå vi som måste lära dem dygnsrytm. Jag tycker inte alltid att man måste gilla läget eller som vissa säger - det får man ta som förälder, det går faktiskt att göra något åt mycket av de saker som man sägs måste ta, det tycker jag iaf :-)

Av Camilla - 22 februari 2012 18:49

Imorse efter att jag lämnat barnen på dagis så åkte jag in till stan för att fynda lite på bokrea, köpte 4 st biografier och 1 st kriminalroman, ska bara bli lite bättre på att läsa, ska sätta mig en stund nu tänkte jag innan jag ska kolla på halv 8 hos mig.


Annars idag har jag hunnit med två promenader, det blev 7 km så det känns bra, känner att jag behöver försöka röra på mig mer så kanske det går lite fortare på vågen ;-)


Berättade jag förresten att jag har pratat med läkaren igen angående mitt finger? han ringde upp mig igår, men jag kan avvakta 1-2 månader, skulle det mot förmodan inte ha försvunnit då så måste en kirurg titta på det.


Jag kan också berätta att det är ingen som har ringt idag heller om jobbet, de skulle ringa igår och har fortfarande inte hört av sig, lite sur blir jag allt.


Näe läsa en stund var det, sedan fixa fika innan halv 8 börjar,  ha en trevlig kväll, det tänker jag ha.


 


Av Camilla - 21 februari 2012 20:14

Sitter jag och kollar på just nu, i förra avsnittet åkte en riktigt dryg tjej ut... Haha.Annars sitter jag och funderar lite på varför de inte ringde mig något angående jobbet idag, jag pratade med dem igår, jag ringde eftersom de inte ringt, då skulle de ringa till alla idag sade de, men inte ett ljud har jag hört, andra gången som de sagt att de ska ringa nu men inte gjort det, besviken blir jag allt.Annars har dagen varit lugn, har varit på promenad, sedan mest tagit det lugnt, gjort i ordning Semlor, jag unnade mig en nu ikväll, den var god men kände att två mackor hade varit godare faktiskt.

Av Camilla - 21 februari 2012 06:38

Jag vill sova ostört, jag är så fruktansvärt trött på att bli väckt så ofta, jag kan inte minnas att Vincent var så här när han var liten, men det kanske han var, inatt började Alexander att hosta vid 2.30, det kan jag ju inte klandra honom för, vid 3 tiden låg han dock bara och pratade en massa, då gav Krister honom en flaska välling, sedan tog det en evighet av pratande innan han somnade, han pratade, blev tyst bra länge, då hinner man precis slappna av så börjar han om, suck vad tröttsamt.


Strax efter kl 6 kom Vincent tassandes, han låg en liten stund, sedan gick han ner, jag också, motvilligt, skulle verkligen behöva sova.


Usch vad jag klagar.... haha, men det börjar tära väldigt mycket på både mig och Krister att sova dåligt så ofta som vi gjort på sistone, hoppas verkligen att det vänder snart.


Igår kväll kom svärmor och svarfar och hälsade på, de kom med godis och jätte fina kläder till barnen, de ha varit i Thailand och shoppat, jag fick ett jättesnyggt linne, trosor och strumpor, Krister fick tröjor och kalsonger, tack så mycket :-)


Iaf så ringde jag upp angående jobbet igår, på torsdag ska det för 4 st av oss bli en ny typ av rekryteringsträff, jag trodde att det skulle bli klart i och med förra gången men inte, jag får veta någon gång under dagen om jag ska vara med på torsdag, måste lösa det med barnen i så fall då jag inte har dagis på torsdagar.


Nu ska jag hinka kaffe och hoppas på att jag vaknar till liv.

Av Camilla - 19 februari 2012 12:57

Jag tog och ordna med vattenbyte och dos två idag istället för imorgon, en dag hit eller dit spelar inte så stor roll, jag tycker mig se att några växter liksom rest upp sig mer, samt att det kommer en massa nya blad, det kan det iof göra iaf, men det har verkligen inte hänt något med växterna innan så jag hoppas verkligen att detta är vändningen :-)


Jag ska ta en bild nu när det har gått en vecka, alltid roligt att titta på sedan.

Av Camilla - 19 februari 2012 12:52

Men det gör ingenting, meningen var att vi skulle åka ut med skotern allihopa bara Alexander hade sovit en stund, men han var så knölig och tog sådan tid på sig innan han somnade så jag sa åt Krister att ta med Vincent och åka ut med grannarna, han tyckte att jag skulle åka, men jag tyckte att jag hade lite småpyssel att dona med så de fick åka, kanske vi åker en sväng allihopa lite senare istället :-)


Alexander sover nu iaf, han har svårt att komma till ro då han är förkyld, håller på att få mer tänder, tror jag iaf eftersom han dreglar som en tok, samt att han hostar när han lägger sig ner, han sov bra inatt iaf, vaknade och var hungrig vid 5 tiden, Krister gav honom välling, sedan tog det en bra stund innan han somnade om, vi klev inte upp förrän 7.50, skönt, Vincent var vaken lite tidigare, jag hörde att han grejade på nere, efter en stund kom han upp till oss.


Jag har iaf bara gjort nytta nu medan han sover, bytt en del vatten vatten i akvariet, städat toan, vattnat blommor, dammtorkat på några ställen samt kört igång en tvättmaskin.


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards