Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Camilla - 23 februari 2012 18:58

Jag och Vincent klev upp vid 7.40, Vincent kom upp vid 7.00, men han lade sig bredvid mig och myste, Alexander vaknade vid 8.40 ca, han var så trött efter att han var vaken en massa imorse.


Bettan kom på morgonen, vi drack kaffe och surrade massa, sedan tog vi en prommis på strax över 3 km, det var tuuuuungt idag, mycket snö på vägen också barnvagn och snowracer, bra för fläsket ;-) haha


Efter promenaden gick vi hem till Bettan, fikade, sedan klippte vi både Vincent och Alexander, så nu är de snaggade, Vincent ville inte alls först men efter en stund gick det jätte bra, sedan bar det av hem, tutade i Alexander välling, men inte ville han sova, han bara busade runt i sängen, till slut fick han kliva upp igen, gjorde i ordning saft, tinade bullar, tog fram korv, sedan gick vi ut här på baksidan och grillade med barnen, riktigt härligt, känns som att det har varit en toppendag idag :-)


En promenad till på 3,5 km har jag hunnit med också, måste försöka röra mig mer som sagt så att det händer något på vågen.


Idag har det även varit hit en gubbe och bytt termostat i ugnen, får se om den fungerar som den ska nu då, jag känner mig skeptisk, men jag hoppas så klart att jag behöver ringa honom igen.


Nu är det snart dags för halv 8 hos mig och kvällsfika, barnen har redan somnat, Alexander lade sig 18.00, han var så trött då han inte sov något på dagen.


Jag har iaf inte hört något om jobbet idag heller, skumt, jaja vi får väl se när de hör av sig, om de hör av sig.


Trevlig kväll på er!

Av Camilla - 23 februari 2012 13:48

   

Av Camilla - 23 februari 2012 13:43

Bara så att ni vet ;-) Svar till kommentaren Lina, det är inte mindre jobbigt med vakna nätter bara för att jag är arbetslös, sedan så drabbar det även min sambo som jobbar, bara för att jag gnäller, eller ska jag skriva talar om sanningen vad jag tycker så är jag en dålig mamma som inte vill ha mina barn, eller? 


Jag tror inte att jag behöver skriva att jag älskar mina barn, det är väl klart att jag gör, men många mammor verkar vilja få folk att tro att vara hemma med barn alltid är jätte mysigt, vilket inte är hela sanningen. De flesta mammor vågar nog inte vara helt ärliga med vad de känner, men det är jag, barn är jobbiga ibland, det betyder inte att man älskar dem mindre.




Av Camilla - 23 februari 2012 05:21

Har vi varit nu, Alexander verkar tro att han ska få kliva upp väldigt tidigt på morgonen i två morgnar nu, men idag fick jag nog, han ska sova, jag tänker inte låta honom gå upp så tidigt.Kan berätta att han har hållit på och grinat till och från i en timme nästan, ja ni kanske tycker att jag är hemsk, men då får nu göra det, jag använder 5 minuters metoden när han är riktigt tjurig och inte vill somna, han har varit tyst ett tag nu.Vid 2 tiden inatt vaknade jag också, då låg Vincent för andra natten i rad bredvid mig nere på golvet, på min morgonrock, lillgubben verkar inte vilja väcka oss på natten när han kommer, vet inte varför, han kändes varm, de sade att han inte hade varit sig själv igår på dagis heller, han tittade på mig inatt och sa - mamma kan du bära mig, jag orkar inte gå. Lillgubben.Alexander ligger fortfarande och småpratar hör jag, jag tycker att det absolut tidigaste barnen ska få kliva upp är kl 6, vad tycker ni? Det är ju ändå vi som måste lära dem dygnsrytm. Jag tycker inte alltid att man måste gilla läget eller som vissa säger - det får man ta som förälder, det går faktiskt att göra något åt mycket av de saker som man sägs måste ta, det tycker jag iaf :-)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards