Alla inlägg under september 2009

Av Camilla - 27 september 2009 19:14

Imorse fick jag ett sms från en nära vän att hennes mamma somnade in i fredags, tänker på dig gumman, ta hand om dig så gott det går. Kramar i massor


Cancer är verkligen en hemsk sjukdom som tagit mångas liv, min mosters karl Per dog också nyligen av cancer, en tjej vars blogg jag läser miste sin mormor i cancer, 2 st vänner till mig har haft cancer men klarat det som tur är, min morfar hade någon form av blodcancer, men dog av ålderdom till slut.


Ni som läser, tänk på cancerfonden www.cancerfonden.se det är så ruggigt att det är så många som får cancer och så nära inpå en själv, dvs vänner och släktingar, är det så att det är fler och fler som får det?



Av Camilla - 27 september 2009 09:58

Det har pågått hela pollensäsongen, nu kan det väl ändå inte vara en massa pollen ute? Jag blev så rädd imorse, tänkte tanken att tänk om det är Eddie jag är allergisk mot, det verkar ju skumt dock att det är mest på morgonen jag snorar och nyser, jag ska prova med att kasta ut Kristers duntäcke + kuddar så får vi se.



Av Camilla - 26 september 2009 15:53

Det har jag gjort idag, blev en promenad imorse, sedan gjorde jag mig i ordning och åkte in till stan, var bara jag,skönt att vara barnfri en stund ibland, var först på apoteket och fixade lite recept m.m, sedan blev det studio fresch för att köpa mascara och kajalpenna, efter det så var jag och letade nappflaska, men hittade ingen sådan som jag är ute efter, fanns inte på stan nånstans och inte på lilla ica, nu har jag kollat överallt, den finns inte i stan, så det blir att köpa någon annan stans eller beställa den.


När jag kom hem så fikade vi, Högge är här och hälsar på, alltid lika roligt att träffa han :-)


När vi satt och fikade så ringde det angående vagnen, så nu är den såld, känns skönt, nu slipper den så i vägen här hemma, jag chansade och tog med bilbarnstolen också, men de hade redan en.


Nu kommer svärmor och svärfar snart, vi har bjudit dem på middag idag, även Högge blir kvar och käkar :-) Det blir ugnststekt karre, potatisgratäng och sås, sedan blir det jordgubb/blåbärs paj med vaniljglass, det fanns inga hallon, men det går nog lika bra med detta.


Senare ikväll kommer Arvidsson och Kristin, vi ska kika på film och bara ta det lugnt.


Undrar förresten hur pappa har det i Thailand? Säkerligen bra, jag har tappat bort hans skype nummer, måste maila han och fråga efter det, eller om du läser detta pappa så skicka numret i ett mail till mig är du gullig.


Imorgon kommer ev mamma och Jörgen, sedan kanske Linda och Patrik kommer förbi, vi får se, vi sade förra helgen att vi skulle försöka ses på söndagen.


Nu ska jag surfa runt en liten stund innan svärmor och svärfar kommer.


Ha en fortsatt trevlig dag!






Av Camilla - 25 september 2009 21:12

Har gått med i postkodlotteriet idag, det kostar 150:- per månad, men även om man inte vinner så går överskottet till välgörenhet som Barncancerfondens, Rädda Barnens, Världsnaturfonden WWFs, BRIS, Läkare utan gränsers, Alzheimerfondens, Hjärt-Lungfonden m.m


Men så klart så vill man vinna :-)

Av Camilla - 25 september 2009 15:40

Först idag blev det en promenad som vanligt, efter det passade jag på att duscha medan Vincent sov, sedan blev det att åka till stan för att handla lite diverse.


Var först på granngården och köpte hundmat och en bal toapapper, sedan blev det till coop för att köpa barnmat, välling och blöjor.


Sist men inte minst blev det bolaget, köpte några öl till Krister och 3 st små vinflaskor, får se om man dricker ett glas ikväll eller imorgon kväll.


Vi hade tänkt åka till Birsta imorgon och storhandla mat och så, men vi hoppar det, tar det framöver när vi har mer pengar att shoppa lite annat roligt för :-)


Jag måste förresten köpa en större nappflaska till Vincent, den han har rymmer bara 260 ml, jag behöver en som rymmer runt 300 ml, men den flaskan jag ska ha finns inte här i stan, inte vad jag vet iaf, ska ha en sån med bred napp, en mam flaska, en sån här som på bilden nedan, drink easy heter den visst, 330 ml rymmer den, jaja om den inte finns att köpa någonstans i närheten så får jag beställa en, det går ju det också.  



Av Camilla - 25 september 2009 15:34

Han somnade inte förrän 21.30, så länge har han inte varit vaken sedan han var jätteliten, han brukar alltid somna runt 19-19.30, men inte igår, förmodligen för att han sov mellan 17 och 18, det ska han inte får göra idag, är nog ingen risk heller eftersom han sover just nu.


Vi lade honom som vanligt, dvs på med pyjamas, blandade extra mkt välling för att se hur mycket han skulle äta, han åt upp allt, 275 ml, han har tidigare ätit 220 ml, men han behöver kanske mer nu för tiden, han växer ju så det knakar.


Han vaknade vid 8.30 imorse, dvs han sov inte mkt längre än han brukar, han vaknar oftast strax efter 8 på morgonen, det är lagomt tycker jag :-)


Han var inte grinig eller så, tvärtom han bara skrattade hela tiden, sötisen där... men jag tycker att det är lite för sent för en sån liten kille att vara vaken så länge, så ikväll hoppas jag att han tänker sova tidigare :-) Man behöver ju lite tid för sig själv också, det tycker jag är viktigt när man har småbarn.




Av Camilla - 24 september 2009 17:50

Är alla fönster nere putsade, jag gick och satte mig framför tvn efter förra inlägget, drack kaffe och myste med Vincent, sedan när jag lagt honom så började jag att putsa, tänkte att det var lika bra att få det undanstökat.


Annars har det varir en väldigt lugn dag, gått 2 promenader, käkat middag, det blri lugnt resten av kvällen, tänker inte putsa uppe idag, får bli en annan dag när jag känner för det.


Jag lade förresten ut vagnen på Tradera som endast avhämtning, någon från Skellefteå!! har lagt ett bud, ett icke svenskt namn, tro om de läste skellefteå istället för Sollefteå???!!!! jag har mailat dem iaf, återkommer om det :p

Av Camilla - 24 september 2009 11:27

Känner bara för att ha en slappardag, jag borde egentligen putsa om fönstret i köket, det är alldeles randigt och flammigt... *morr* irriterande när jag putsade det igår, bara att göra om, det går iaf inte så länge det är soligt där, det var väl det som var felet igår, fast jag inte tyckte att det var soligt.


Jag har iaf varit ute på min dagliga prommis, det är alltid skönt att få lite luft, jag kände att tålamodet med Eddie inte var på topp idag, han går ju så fint där han känner sig trygg, men så fort han tycker att något är obehagligt så börjar han dra, då stannar vi så klart som vi gjort hela tiden, men han är inte fokuserad på mig för 5 öre bara på det som han tycker är obehagligt, det innebär att vi får stå stilla en bra stund ibland innan han söker kontakt, dvs kommer till min sida, det är det som är sååååå drygt, ska ta upp det med Kicki nästa gång vi pratar.


Näe en kopp kaffe så kanske man blir lite piggare och gladare.


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards